Jak powinien wyglądać Pomocnik

Na tym forum można pisać o funkcjach jakie miałyby być dodane do Pomocnika
nevermore
Posty: 1
Rejestracja: wtorek, 6 sty 2009, 15:31

Jak powinien wyglądać Pomocnik

Post autor: nevermore » środa, 16 gru 2009, 13:06

Panie Marcinie,

Od roku jestem użytkownikiem "Pomocnika Aukcji" więc wydaje mi się, że przyszedł już czas aby wyrazić swoje zdanie o programie.

Najlepiej zrobię to w ten sposób - gdy ostatnio przyszedł czas aby przedłużyć licencję poważnie się nad tym zastanawiałem. Niestety nie udało mi się znaleźć na czas innego programu, więc zarobił Pan na mnie kolejne 55 (a właściwie to 95 złotych - o tym dalej).

Moim największym problemem w korzystaniu z PA jest bariera skalowalności - jestem małym sprzedawcą (sprzedaję głównie już nie potrzebne mi książki i nigdy nie miałem więcej niż 160 aukcji wystawionych jednocześnie). Już przy tej mizernej ilości natrafiłem na poważną barierę - nie zajmuję się sam wysyłką, więc nie mogę korysztać z połowy funkcji programu (chyba że dostanę informacje o wysyłce przez skype/maila). Jeżeli ja natrafiłem na takie problemy, to co dopiero mają mówić sprzedawcy biznesowi posiadający trzy czy cztery magazyny...

Drugi problem to nie do końca przemyślana struktura programu - Pańską "jednostką operacyjną" jest aukcja, nie zaś towar, w skutek czego jest mi bardzo trudno stwierdzić, które książki już sprzedałem, a które nie. Również w przypadku gdy posiadam większą liczbę kopii pojawia się problem. Sytuację częściowo opanowałem korzystając z "raffle tickets", które umieszczam na zdjęciach i arkusza w excellu, nie jest to jednak ani wygodne ani odporne na błędy.

Problem trzeci to opisy - ze względu na specyfikę moich aukcji umieszczam przynajmniej po trzy zdjęcia. Pomocnik nie ma możliwości tworzenia galerii, więc opisy musze tworzyć w kreatorze i przeklejać kod do PA. Rozumiem, że to dodatkowe 40 złotych rocznie i dochodzi możliwość przygotowania opisu na innym komputerze, ale wolałbym mieć jednak "kombajn".

Problem czwarty - brak możliwości automatycznego wystawiania aukcji i określenia "spreadu" (czyli np. mam 100 aukcji kończących się co 10 sekund - skutecznie uniemożliwia to licytację w ostatnich sekundach w więcej niż jednej aukcji).

Aby mój post nie był czczą krytyką proponowałbym przebudowanie PA (ale to raczej pomysł na wersję 3.0).

Według mnie PA powinien wyglądać tak (wzoruję się na programie, z którego korzystałem pracując dla firmy sprzedającej towary na eBayu w UK):

1. Booking IN (czyli magazyn wejściowy) - tu wpisujemy towar na listę (można by też pomyśleć o imporcie z programu księgowo-magazynowego). W tej częsci podajemy tylko nazwę, ilość sztuk, kategorię (stock/non-stock/usługa) i stan towaru + ewentualnie jakieś dodatkowe dane do samodzielnego zdefiniowania przez użytkownika.
2. Baza opisów (niezależna od bazy towarów - opisy są przechowywane w czystym tekście + oznaczenia stylów)
3. Baza zdjęć (również niezależna od bazy towarów)
4. Baza stylów (j.w. - tu przechowywane są szablony aukcji - niezależne od opisów, więc zmiana layoutu aukcji to kwestia kilku sekund).
5. Booking OUT (czyli magazyn wejściowy) - obsługa towarów sprzedanych, grupowanie w paczki, wycena kosztów transpotu, przyjnowanie płatności.
6. Obsługa aukcji (czyli to co teraz jest w Aukcje Trwające, Komentarze)

W miarę możliwości moduły powinny być osobnymi programami, korzystającymi ze wspólnej bazy - najlepiej sprawdzonego SQL.


Proces tworzenia aukcji wyglądałby tak:

1. Wpisujemy towar do magazynu wejściowego
2. Wybieramy towar z posród dostępnych w magazynie, potem wybieramy opis (z bazy opisów) zdjęcia (z bazy zdjęć - program powinien dostosować ich wielkość i wysłać je na serwer + przygotować mniejszą wersję dla Allegro) oraz styl.
3. Ustalamy cenę, czas trwania aukcji i inne parametry.
4. Wystawiamy aukcję (a właściwie program powinien to zrobić automatycznie o zadanej porze).
5. Czekamy na sprzedaż....
6. Grupujemy towar w paczki (analogicznie jak to jest teraz) czekamy na zapłatę i wysyłamy (program automatycznie zdejmuje z magazynu towar).
7. Generujemy raport sprzedaży (do programu księgowego), raport magazynowy (towar niesprzedany wystawiamy ponownie, korzystając z już powiązanych opisów).


Wydaje mi się, że proponowany przeze mnie układ znacząco ułatwiłby życie wielu użytkownikom PA.

Pozdrawiam i proszę o opinie również innych użytkowników programu.

awa1227
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 22 gru 2008, 15:12

Re: Jak powinien wyglądać Pomocnik

Post autor: awa1227 » piątek, 26 lut 2010, 09:42

Popieram. Wszystko super. Tylko patrząc na tempo pracy autora programu to ja przy wiku 60 lat nie mam sznsy doczekać ludzie tyle nie żyją.
Pozdrawiam

kosmetyki_ck
Posty: 34
Rejestracja: piątek, 9 paź 2009, 09:18

Re: Jak powinien wyglądać Pomocnik

Post autor: kosmetyki_ck » piątek, 19 mar 2010, 14:10

Dokładnie program od poczatku tak naprawde niewiele się zmienił a nowe wersje wymuszane są raczej przez zmiany w allegro a nie z incjatywy autora program jest jak na obecne czasy i sprzedaz na allegro ubogi i strasznie powolny

ODPOWIEDZ